Odstąpienia od umowy – zwroty
Informacje przysługującego Konsumentowi prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość:
Zgodnie z obowiązującą ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu.
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu każdego towaru, w tym również koszty zwrotu w przypadku gdy towar, ze względu na swój charakter nie może zostać w zwykły sposób odesłany pocztą, czyli wówczas gdy koszt odesłania jest wyższy, niż zwykła paczka pocztowa.
Jak mogę zgłosić odstąpienie od umowy zawartej na odległość?
Możesz wybrać najwygodniejszą dla siebie formę- Zgłoś odstąpienie w sklepie internetowym, korzystając z poniższego formularza zwrotu i postępuj zgodnie z wytycznymi, jakie otrzymasz na swój e-maila albo skontaktuj się z nami telefonicznie.
- Wypełnij formularz oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość - możesz skorzystać z naszego wzoru lub użyć własnego - i wyślij go do nas wraz z towarem lub w formie elektronicznej.
Gdzie zwrócić towar w ramach odstąpienia od umowy zawartej na odległość?
Wybierz najwygodniejszą dla siebie formę- Zapakuj towar, zabezpiecz przesyłkę przez uszkodzeniami w transporcie i odeślij go do nas, wraz z formularzem zwrotu na adres:
DIKAN Sp. z o.o.
Józefów 22
Skutki odstąpienia od umowy
W przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca (sklep DIKAN Sp. z o.o.) zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.;
Zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem;
Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
Konsument powinien odesłać towar na adres Przedsiębiorcy podany w niniejszym regulaminie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Przedsiębiorcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni;
Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy;
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
W przypadku gdy ze względu na swój charakter rzeczy nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu rzeczy, będzie się znajdować w opisie rzeczy w Sklepie.
W jakiej sytuacji nie można skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość?
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w przypadku umowy:- Dotyczącej towaru będącego rzeczą nieprefabrykowaną, wyprodukowaną według specyfikacji Konsumenta lub służącą zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
- Dotyczącej towaru dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. depilatory, strzyżarki, suszarki, prostownice, golarki itp.).
- Której przedmiotem są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczone w zapieczętowanym opakowaniu jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu (np. gry komputerowe, oprogramowanie, filmy, muzyka, itp.).
- Dotyczącej świadczenia usługi dodatkowej, jeżeli sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utarci prawo do odstąpienia od umowy.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotom nie będącym Konsumentami (np. jednoosobowe działalności gospodarcze, spółki, instytucje, itd.).
formularz odstąpienia od umowy
Formularz odstąpienia od umowy
.....................................................
.....................................................
.....................................................
Dane Klienta:
Dane Przedsiębiorcy:
Dikan sp. z o. o.
Józefów 22 05-610 Goszczyn
tel. 503 815 792
e-mail: sklep@dikan.pl
Ja/My (*) niniejszym odstępuję/odstępujemy (*) od umowy sprzedaży następujących towarów/ świadczenia następującej usługi (*):
Data zamówienia: |
|
Data odbioru towaru: |
|
Imię i nazwisko / Nazwa / konsumenta (-ów) (*): |
|
Adres konsumenta (-ów): |
|
Proszę o zwrot zapłaconej ceny towaru wraz z poniesionymi przeze mnie/nas (*) kosztami dostawy towaru na niniejszy numer rachunku bankowego / w następujący sposób (*): |
|
Podpis konsumenta (-ów) (podpis jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej, w wersji elektronicznej nie jest potrzebny): |
|
Miejscowość, data: |
*niepotrzebne proszę skreślić